Autómentés, autószállítás, furgonszállítás, tréleres autómentő szolgáltatások Budapesten, Pest megyében, Magyarországon

2021. július 07. 13:40 - Taki autómentő

M4, M5, M6, M7 autópálya autómentős szemmel

M4, M5, M6, M7 autópálya autómentős szemmel

Néhány bejegyzéssel ezelőtt (2021.05.11) már írtunk az M0,M1,M2, M3 –as autópályákról autómentős szemmel. Most annak a bejegyzésnek a záró akkordjaként az M4, M5, M6, M7 autópályát vesszük szemügyre autómentős szemmel. Milyen jellegzetességei vannak ezeknek az autópályáknak? Az elmúlt évek autómentős tapasztalatait fogjuk most leírni bejegyzésünkben.

automentes-autopalya.jpg

M4-es autópálya autómentős szemmel

Az M4-es autópálya jelenleg 103 kilométeres útszakasszal rendelkezik. A jelenlegi építkezéseknek köszönhetően újabb 35 kilométeres szakasszal bővül majd hamarosan. A Budapest - Gyömrő közötti útszakaszon jelentős forgalom tapasztalható. Az autópálya általában elég jól járható, de néhol útjavítások és balesetek miatt előfordulhatnak kisebb nagyobb torlódások. A legtöbb eset, amihez itt a Taki autómentőnek ki kell vonulnia a baleset miatt mozgásképtelenné vált járművek elszállítása. Sajnos a balesetek ezen az autópályán a sebességkorlátozások figyelmen kívül hagyásából alakulnak ki. Ezen az útszakaszon előfordulnak árokba csúszások, szalagkorlátra történő felakadások, amihez speciális autómentő felszereléssel szoktunk kivonulni. Tanácsoljuk az elektromos autóval rendelkező tulajdonosok számára, hogy indulás előtt ellenőrizzék az akkumulátor töltöttségi szintet, mert egy baleset miatt kialakult dugóban ezek a járművek gyorsan elfogyasztják az értékes energiát. Többször vittünk már az M4 autópályán lemerült akkumulátorral zöld autót ilyen jellegű probléma miatt.

M5-ös autópálya autómentős szemmel

Az M5 –ös autópálya Budapestet köti össze a Röszkei határátkelővel. Teljes hossza 173 kilométer. A gyakorlatban azt tapasztaljuk, hogy elég sok baleset történik figyelmetlenség, szabálytalan előzés vagy fáradtság miatt. Itt számtalanszor futunk bele abba, hogy a kamionok szabálytalan manővereket hajtanak végre, aminek az elszenvedői általában a gépjárművek. Ezen az útszakaszon is jellemző, hogy a 130 kilométeres sebességet jelentősen túllépik az önjelölt forma 1 –es pilóták. A Taki autómentőnek ezen az útvonalon a legtöbb munkája a balesetes gépjárművek elszállítása mellett a furgonmentés, tréleres autómentés, luxusautók mentése és zöld vagy hybrid autók mentéséből tevődik össze. Érdekesség, hogy ezen az útszakaszon a félretankolás is gyakori jelenség.

M6 –os autópálya autómentős szemmel

Az M6 –os autópálya Budapestet köti össze Péccsel. teljes hossza jelenleg 193 kilométer, de várható még egy 19 kilométeres bővítés. Aki ismeri, ezt az autópályát tudja, hogy a forgalom nem mondható jelentősnek, és az autózás is külön élmény főleg az alagutakkal tarkított útszakaszon. Az M6 –os autópályán a legtöbb incidens a figyelmetlen vezetésből és a szabálytalan előzésből alakul ki. Sajnos mi is tapasztaltunk már, hogy egyes gépjármű vezetők nem tudják pontosan felmérni az előzéshez szükséges erőforrásokat és egy gyors mozdulattal az autópálya belső szakaszára kormányozzák az autót és ott a nagyobb sebességgel érkező járműveket lassításra kényszerítik. A jobbik eset az, hogy ebből csak egy szóváltás és integetés keletkezik, a rosszabbik, hogy komoly baleset alakul ki. Ezen az útszakaszon számtalanszor kell kimenni olyan autókat elszállítani, amelyeket nem igazán tartanak karban (futómű és motor problémák). Találkoztunk már olyan 5 éves luxusautóval, amelynek a motorja úgy megfőtt, hogy a javíttatása is biztosa milliós összeget emészt fel.

M7 –es autópálya autómentős szemmel

Az M7 –es autópálya Budapestet köti össze Letenyével. Teljes hossza 233 kilométer. A legerősebb forgalmat Zamárdi településig tapasztalhatjuk. Budapest felé haladva Székesfehérvár után a 3 sávon igazán jól lehet autózni. Vannak területek, ahol az út minősége katasztrofális, de számtalan helyen elkezdték ezt orvosolni. Öröm, hogy a Siófok előtti és utáni részt kijavították és nem érzi magát úgy az ember, mintha hullámvasúton ülne. Itt a legnagyobb gondot a sebesség túllépés és a szabálytalanul előző kamionok jelentik. Láttunk már olyat, hogy Székesfehérvár után mind a három sávban egyszerre kamionok voltak. A nyári időszakokban a balesetek száma jelentős, mert a meleg miatt csökken a vezetők koncentrációs képessége. A legtöbb esetben az M7-es autósztrádán a balesetes autók mentése és a speciális autómentő feladatokat (árokba borult autó, szalagkorlátnak csapódott autó stb.) igénylő mentésekhez szokták hívni csapatunkat.

automento-autostrada.jpg

Autómentős összegzés

Magyarországon jelentős számú autópálya halad keresztül. Burkolatukat tekintve vannak jobb és rosszabb minőségűek. A legtöbb autópályán a balesetek a szabálytalan előzésből és a sebességkorlátozás túllépése miatt következik be. Ha Önnek bármilyen problémája merülne fel gépjárművével a hazai autópályákon, keressen minket bátran az év minden egyes napján NON-STOP. Autómentő szolgáltaásunk Magyarország összes autópályáján elérhető.

Takács Gergő
Autómentő szakember

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://automento-budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr6116531378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Autómentés, autószállítás, furgonszállítás, tréleres autómentő szolgáltatások Budapesten, Pest megyében, Magyarországon
süti beállítások módosítása